FANDOM

Artykuł

Feniek (ang. Finnick) — jedna z postaci drugoplanowych filmu Zwierzogród. Jest to psowaty z gatunku Fenek pustynny, wspólnik Nicka Bajera w jego przekrętach.

WyglądEdytuj

Jest to młody brązowooki fenek o niewielkich, charakterystycznych dla tego gatunku rozmiarach, jego sierść jest jasnobrązowa z elementami kremowego na brzuchu, twarzy i podeszwach łap, futro te typowe jest dla osobników dorosłych fenka.

Feniek ubrany jest w spodenki koloru ciemnooliwkowego, szarą koszulkę, oraz czarną kurtkę z czerwonym paskiem. Zwykle nosi też okulary przeciwsłoneczne.

Przy pierwszym pojawieniu w filmie, ubrany był w dziecięcy strój słonika.

CharakterEdytuj

Feniek jest agresywnym, wyciągniętym z podprawa obywatelem Zwierzogrodu, nie jest przyjazny dla nikogo, nawet dla swojego wspólnika, choć można wywnioskować, że jest skory do pomocy.

ZainteresowaniaEdytuj

O zainteresowaniach Feńka nie można zbyt wiele powiedzieć, z książki "Zootopia: Essential Guide book" można się dowiedzieć, że lubi Francuski rap, pieniądze oraz przejażdżki swoim wanem.

HistoriaEdytuj

ZwierzogródEdytuj

Feniek razem z Nickiem zarabiał na robieniu małych lodów "Lodołapek" przeznaczonych dla mniejszych zwierząt takich jak lemingi, z wielkich "Jumbo lodów" przeznaczonych dla zwierząt pokroju słonia, które przetapiali i wlewali do mniejszych forem. "Lodołapki" kosztowały dwa dolary za sztukę, zyskami dzielili się po połowie. Przez większość filmu nie widać losów Feńka, dopiero pod koniec Judy prosi go o pomoc w znalezieniu Nicka, której jej udzielił.

RelacjeEdytuj

Nick BajerEdytuj

Relacje między nimi nie są do końca jasne, można się jednak domyślić, że są przyjaciółmi gdyż pracowali razem od dawna, widać też było, że Nick pieszczotliwie drażnił się z Feńkiem, co świadczy o raczej ciepłych relacjach między nimi.

Judy HopsEdytuj

Po Feńku widać, że podoba mu się jej zaradność, ewidentnie przypadła mu do gustu gdy udało jej się wycwanić Nicka. Pod koniec filmu skłonny był jej pomóc w odnalezieniu Nicka.

OgólneEdytuj

  • Feniek jest doskonałym aktorem, znakomicie wczuwał się w role szczeniaka Nicka. podczas przekrętów, zarówno zachowaniem jak i mimiką twarzy.
  • Wiek Feńka nie jest znany lecz najprawdopodobniej jest zbliżony do wieku Nicka.
  • Feniek nie posiada domu, mieszka w swoim pomarańczowo-czarnym wanie.

CiekawostkiEdytuj

  • Fenki z natury są bardzo łagodnymi i łatwymi do oswojenia zwierzętami, Feniek jest całkowitym przeciwieństwem tego faktu, być może to celowe zagranie ze strony twórców aby pokazać, że każdy sam kształtuje swój charakter niezależnie od natury.
  • Tommy "Tiny" Lister, czyli aktor głosowy Feńka z oryginalnej wersji, ponoć sam wykreował desing tej postaci.
  • Podczas remontu budynku Walt Disney Animation Studios, począwszy od 2014 roku, Feniek był jedną z postaci prezentowanych na fototapecie.
  • We wcześniejszych projektach historii, Feniek i Nick pracowali w restauracji typu fast food w Chomiczówce zwanej Chez Cheese.
  • Jest starszy od Nick'a.
  • Ma około 40 lat.
  • "Feniek" to nie jego prawdziwe imię, tylko pseudonim.

Zobacz teżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki