FANDOM

Artykuł

Gideon Gryz (ang. Gideon Grey) - dużo starszy od Nicka lis. Mieszkaniec Szarakówka. W wieku dziecięcym zaatakował on Judy Hops, gdy ta próbowała przeszkodzić jemu i jego przyjacielowi w odebraniu biletów od słabszych dzieci. Pod koniec filmu okazuje się, że Gideon prowadzi najlepszą cukiernie w okolicy, a także jest jednym z lepszych współpracowników i przyjaciół państwa Hops.

WyglądEdytuj

Gideon jest dorosłym, niskim lisem, o nieco otyłej sylwetce oraz dużych, niebieskich oczach. Posiada krótką, puszystą i miękką sierść w kolorze rudym z ciemnobrązowymi elementami na łapach, uszach oraz ogonie, a także kremowymi na pysku i wewnętrznej części uszu. Na głowie posiada dość charakterystyczną kępkę sierści, mającą imitować włosy, uczesaną na boki.

Na początku filmy nosi on zwyczajne spodnie dżinsowe na szelkach i niebieską koszulkę. Pod koniec natomiast ma na sobie koszulę w kratkę, dżinsowe spodnie oraz różowy fartuch z obrazkiem uśmiechniętej szarlotki.

CharakterEdytuj

W pierwszych scenach wydaje się być bardzo agresywny i pewny siebie, a także stara się dominować nad słabszymi ofiarami. Kpi również z idei, w które wierzy mała Judy. Pod koniec diametralnie się zmienia. Staje się spokojniejszy i zrównoważony. Przeprasza także Judy za głupie zachowanie sprzed lat.

CiekawostkiEdytuj

  • Animatorzy Disneya wzorowali się filmem Robin Hood projektując jego postać.
  • Kiedy był dzieckiem końcówka jego ogona była biała, gdy widzimy go jako dorosłego jest ciemno-brązowa.
  • Jest jedynym lisem występującym w filmie oprócz Nicka Bajera i jego mamy.
  • Jego włosy odzwierciedlają włosy jednego z lektorów Byrona Howarda.

Zobacz teżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki