FANDOM

 Yax jest właścicielem klubu dla naturalistów "Oaza - Mistyczne Źródło" w centrum Zwierzogrodu .

WyglądEdytuj

Yax jak przystało na naturalistę w nic się nie ubiera. Ma brązowe futro oraz grzywę z włosów na głowie, z których wystają dwa zakręcone rogi. Ma naszyjnik z koralami, dwie złote branzolety i kwiaty we włosach. Jego cechą charakterystyczną są wszędobylskie muchy, zamieszkujące jego bujną grzywę.

CharakterEdytuj

Yax jest bardzo skromny, przyznając Nandze wiedzę, którą de facto on sam posiada. Nieświadomie pomógł Judy i Nickowi w śledztwie, podając wiele cennych wskazówek, które umożliwiły odnalezienie Emila Wydralskiego.

Rola w filmieEdytuj

Po raz pierwszy widzimy go, gdy Judy przychodzi z Nickiem do Oazy Mistyczne Źródło. Głośno medytuje w recepcji a Judy próbuje zwrócić jego uwagę. Gdy jej się to udaje, ten stwierdza, ze nie potrzeba mu więcej wielkanocnych ozdób. Judy ignoruje to spostrzeżenie i podaje mu zdjęcie Emila Wydralskiego, pytając o niego. Yax proponuje rozmowę z instruktorką yogi, do której chodził Emil.

Gdy Yax wychodzi zza recepcji by otworzyć drzwi, Judy zauważa, że nie ma on ubrania. Ten stwierdza, ze oni są tu "naturales" a Nick mówi, ze w tym mieście każdy może być kim chce, a ci tu chcą bawić się bez ubrań.

Wszyscy idą przez oazę aż do Nangi, z którą Yax zaczyna rozmowę. Yax wypytuje Nangę, czy pamięta Emila, ta stwierdza, ze nic nie pamięta, a Yax kontynuując pytania, podświadomie naprowadza Judy na trop. Na końcu podaje nawet numer rejestracyjny samochodu, którym Wydralski odjechał widziany po raz ostatni.

Później widać Yaxa na końcowym koncercie Gazzeli, gdzie tańczy.

CiekawostkiEdytuj

  • W celu zwiększenia realności wyglądu postaci w oazie, animatorzy dodali im więcej futra.
  • Yax to jedyny przedstawiciel swojego gatunku, jaki występuje w filmie.
  • Imię Yax nigdy nie zostało w filmie wymówione.
  • Zgodnie ze scenariuszem, jego pełna nazwa to: Yax Hippisowy Jak (Yax The Hippie Yak).

GaleriaEdytuj